My life....My way... My Style....ME!!

jurnal about my life.. my feelings... my style... my preferences... so what???

 
Advertisements

My Love...
Allah s.w.t, Parents, Families, Friends, Purple, Cooking, Cats, SomeWan
My Old Blog

Milia @ Friendster

My Music


MusicPlaylistRingtones
Music Playlist at MixPod.com

Pics
Geng Memasak
Say it all out

ShoutMix chat widget
All I Have To Give
Saturday, January 31, 2009

You're the first thing I think of
each morning when I rise.
You're the last thing I think of
each night when I close my eyes.
You're in each thought I have
and every breath I take.
My feelings are growing stronger
with every move I make.
I want to prove I love you
But that's the hardest part.
So, I'm giving all I have to give
to you... I give my heart.

----

to someone...

posted by Milia Amran @ 10:48 PM   2 comments
Makan Lagi..
ok...kat BB ni ada satu kedai makan ala cina...memula ingat kan owner dia cina mualaf... tp rupanya tokeh nyer melayu..cina mualaf tu hanya la pekerja dia yang masak sumer2 la.... sumer chinese style...kari kapla kan dia memang marbeles la.... tofu stim dia pun sedap... yg len tu lom sempat try ari tu...so semalam aku decided to try la..konon nak makan ikan stim...tapi tak ada plak..yg ada... mee curry..mee sop...laksa.. wantan mee..nasi2 grg...


ni la laksa dia


anyway... aku decided to try laksa dia..not bad gak la...



ni la mee kari dia



kawan aku tu..try mee kari... pada aku tak la sedap sangat....sedap lagi mee kari kat kopitiam Golden Cow tu.
posted by Milia Amran @ 9:09 PM   0 comments
Aku yang kepenatan
Wednesday, January 28, 2009


ni telor itik masak lemak cili api mak!!..marveles




hahahahni gambar abah yang amik... dia tengok aku sedap berdengkur atas sofa..kekononnya kepenatan... padahal...aku kekenyangan!!!.. mak aku masak telor itik masak lemak cili api!!. punyer le sedap aku makan...ada ikan goreng..sambal belacan... tapi yang penting telor itik tu..
posted by Milia Amran @ 10:14 PM   2 comments
Pokok Mangga Mak Version 3

setelah beberapa lama aku tak tengok pokok mangga mak.... tadaaaaaaaaaaaaaaaa....buah nyer dah sebesar penumbuk aku....mak kalu cakap pasal buah mangga dia...senyum sampai ke tinger ( pergh...mcm lagu Spider lak..).... tapi...dari 8 putik...tinggal 4 bijik jer.. harap2 membesar terus sampai masak... dapat la mak merasa...aminnnnnnnnnnnnn
posted by Milia Amran @ 9:59 PM   0 comments
Hari2 Tenang...
Tuesday, January 27, 2009
apa yang tenang nyer???..hahah..dah tu tak banyak calls yang masuk... leh kira dgn jari tangan je!!... tapi yang aku pelik... calls yang masuk ni mostly dari bangsa Cina...uiks...tak p beraya ker?... tak melawat sanak sedara ker?... tak p mkn limau ker?... tak der orang datang umah ker?.. tak melayan tetamu ker???...

kalu kita beraya... seminggu tu pun belum tentu abes melawat umah sanak sedara... belum tentu kering tangan membasuh pinggan... belum tentu perut ni kosong tak berisi rendang dan ketupat dan lemang....

aku sering tertanya...seriusly... apa ek bangsa Cina buat bila time Tahun Baru dia orang??
posted by Milia Amran @ 11:09 PM   2 comments
Kek Coklat

ok...ni projek aku ari ni... apa dia?... heheh buat coklat kek daaa... memula aku buat seloyang... setengah dah bagi Nad... dia nak balik MRSM Grik esok... setengah lagi auku bagi kat Una(hantu kekker)... jadi apa yang tinggal untuk aku???....so aku buat seloyang lagi.... aku bagi haya sket... dah pack utk bawak p keje esok sket... pek utk mami meera sket ( kalu jumpa esok)... heheheh... ala...senang jer buat.. pakai tepong instant .. yang aku jual.. sorry la..lupa lak amik gambar tepung tu... tapi korang berminat nak beli leh la kontek aku... aku jamin rasa sedap... lembut..moist... yang paling penting. buat nyer teramat la senang. hanya campurkan telor, minyak masak, susu pekat, dan air panas.. tak yah nak pukul2 telor smp kembang semangkuk.. tak yah nak pakai mesin2... pakai tangan jer gaul semua. Kek ni kukus. bukan di bakar ek....

next projek aku.. marble kek lak!!!...tguuuuuuuuuuuu
posted by Milia Amran @ 1:00 AM   1 comments
Talam Keladi
Sunday, January 25, 2009


ni antara salah satu kuih kegemaran aku...kuih talam keladi. Memang sedap..( pada aku la kan.. aku yang nak makan...) aku selalu kat mcik embun ni.. dia mmg specialise dalam kuih talam.sedap2 plak tu.. tapi aku rasa dgn kenaikan harga gula..kuih ni makin tak manis lak..isk..isk... nak resipi dia??


Bahan-bahan

  • (utk lapis bawah)
  • 300 ml santan dari 150 gm kelapa parut (buang kulit)
  • Garam secukup rasa
  • 65 gm tepung beras
  • 1 tsp tepung gandum biasa
  • 100 gm keladi (yam), potong dadu & kukus separuh masak & lenyek2kan sedikit
  • 55 gm gula pasir
  • (utk lapisan atas)
  • 100 ml santan dari 100 gm kelapa parut (buang kulit)
  • Garam secukup rasa
  • 80 gm gula pasir
  • 2 tbsp tepung beras
  • 20 gm tepung jagung
  • 1 biji telor, dipukul sedikit
  • Sedikit pewarna unggu (purple or violet)

Cara-cara

  1. Campurkan semua adunan untuk lapisan bawah.
  2. P1030596_copy
    Panaskan kukusan pada api sederhana hingga air mendidih lalu letak loyang berukuran 8" bulat ber-griskan sedikit minyak.
  3. Tuang adunan untuk lapisan bawah pada loyang tadi & kukus selama 10-15 min
  4. (lapisan atas): Di mangkuk lain, campurkan santan, garam & gula hingga sebati.
  5. Masukkan tepung beras & bahan2 lainnya. Gaul hingga sebati & tidak berbentil2; tapiskan.
  6. P1030572_copy
    Tuang adunan ini keatas lapisan bawah.
  7. Tutup semula kukusan tadi & kukus lagi selama 10-15 min atau hingga masak.
  8. P1030573_copy
    Alihkan untuk disejukkan & potong.
  9. P1030587_copy
    Gunakan pisau plastik & sapu sedikit minyak untuk memotong supaya tidak melekat.


posted by Milia Amran @ 1:46 PM   5 comments
TESCO


ni la tahap2 pembangunan TESCO di bukit beruntung.... aku rasa TESCO la... sbb dulu ura2 pun TESCO gak yang nak di bina di situ.... soklan aku skarang ni. harus kah kita terus menyokong TESCO sedangkan heboh satu Internet.. pemilik TESCO ni penyokong Israel???
posted by Milia Amran @ 1:29 PM   0 comments
Buah Putat

yang ni gambar di ambil dari net ek




korang tau apa ni?. ni la buah putat... selalu nyer di makan secara ulam..rasanya pahit2 kelat... makan dengan sambal belacan sedap ooooo... dah lama aku tak nampak buah ni... tetiba pagi tadi aku nampak kat pasar...tapi aku tak beli la, curi2 amik gambar jer... heheheheh....

apa yang bagusnya pasal buah/pokok putat ni??

Pokok putat mempunyai kelebihan kerana pucuk, daun matang, buah dan kulit batangnya masing-masing ada khasiat tersendiri.

Pucuknya boleh menjaga dan memulihara kulit, buahnya untuk menyembuhkan atau mengurangkan gatal-gatal manakala daunnya mengubati cacar air dan kulit batangnya pula bagi mengurangkan komplikasi resdung. Pokok putat atau nama saintifiknya Barringtonia racemosa agak sukar ditemui kecuali di lembah-lembah, tepi sungai dan kawasan tanah lembap.


Daun Putat berbentuk bujur, panjang dan tebal. Tepi daunnya bergerigi kecil. Urat daun boleh dilihat dengan jelas. Pangkal daunnya menirus dan bertangkai pendek. Daun muda di bahagian pucuk lembut dan berwarna merah keunguan. Manakala daun yang matang berwarna hijau tua dan tebal. Pucuk Putat lembut dan biasa dibuat ulaman, ke-rabu atau perencah laksa.

Bunganya mempunyai empat kelopak. Di dalam kelopak pula terdapat banyak stamen yang berbulu panjang berwarna merah jambu. Bunga Putat kecil dan besarnya lebih kurang 5 cm lebar. la tumbuh secara berjuntai dari dahannya. Kudup bunga berwarna merah keunguan. Namun ada juga jenis yang bunganya berwarna putih.

Buah Putat berbentuk bulat membujur seperti buah kedondong. Buah Putat mempunyai empat alur yang jelas pada kulit luarnya. Warna buah¬nya hijau kemerahan. Bijinya pula besar dan keras serta bujur.

posted by Milia Amran @ 1:14 PM   1 comments
Lontong Pemes
Thursday, January 22, 2009

ni la kedai nya di seksyen 7 shah alam..




ni lak lontong nyer... korang tengok la serunding nyer... sedap!!




ni pun gmbr lontong nyer lg...kuah makin pucat, sayur tah mn.


paling menyedih kan. nescafe kecik harga rm1.30


bagi rakyat yang bukan penduduk area klang.. mungkin tidak tahu pasal kepemesan lontong ini. aku dari kecik lagi dah makan lontong dia. nasi lemak pun ada gak... eh jap...korang tau ke lontong tu apa?.. bukan spesis beruk tu... ( aku tau la skrg ni musuh aku kera)..lontong.. tu. nasi impit makan dgn kuah lemak(taruk sayur2 sperti carrot, sengkuang, suhun,kobis, kcg pjg)... ada sambal sotong... tempe goreng... tauhu goreng.. dan yang paling penting.. SERUNDING kelapa/udang kering. tak ada ni tak jadi pak!!.. heheheh...

dulu. harga rm2 je.... lepas tu naik dan naik lagi... last aku makab dulu.. masa sehari before raya ari tahun lepas dgn haya n mami meera... masa tu harga rm3.50 lagi.. tapi. rabu lepas aku pegi dgn abah and mak... harga dah naik rm3.60!!.. tapi yg aku geram... benda dlm ramuan tu makin kecik.. tempe makin nipis... tauhu makin kecik..kuah dia sayur tak mana... boleh di kira dgn taik gigi aku... sotong nyer pun makin kecik!!!. aku tak tau la kalu makan kat klang harga menten sama rm3.50.. yang aku pegi ni.. yg branch dia di shah alam seksyen 7.

abah ada citer...dia ada jumpa tokeh kedai tu.. katanya harga naik sbb barang makin naik jer harga... ye ker?.. ntah la. aku mls nak komen pjg lebar pasal ni... korang tau jer la..dulu harga brg naik sbb kos pengangkutan konon nyer naik.. tapi skrg korang tgk harga minyak.. bukan ke makin turun???... ptt kos pengangkutan turun la kan?????.. ni????? ampes!!!.ni dgn harga gula nyer nak naik lg???..aiyo...stok..stokbeli gula cepat2.byk..kasi stok kat umah..
posted by Milia Amran @ 10:45 PM   2 comments
Lu Pikir La Sendiri....
Monday, January 19, 2009
"When one door closes another door opens; but we so often look so long and so regretfully upon the closed door, that we do not see the ones which open for us."
------

bak org melayu kata... setiap yang terjadi ada hikmat dan hikmah nyer samada kita nampak atau tidak aje... samada kita sedar atau tidak je... samada kita prasan atau tidak je... samada kita nak ikut atau tidak je...

pokok pangkal nyer.. akar rumbi nyer.. TERPULANG PADA DIRI KITA... lu pikir la sendiri (pinjam kata2 Nabil jap...)



posted by Milia Amran @ 10:59 AM   0 comments
Kau Yang Bernama Seri
Relakan cintamu Seri
Leburkanlah rinduku ini
Agar bisa ku menikmati
Belaian kasih yang sejati

Biarpun hanya seketika
Biarpun bukan selama-lama
Sekali sudi kau menerima
Sejuta kali ku 'kan setia

Sekali bumi beredar
Mentari terbit di ufuk dunia
Bintang di angkasa
Masih bernafas di dada
Selagi itu kau kucinta

Inilah janjiku
Insan yang mengenal erti
Sepi yang tiada sepi, sepi lagi
Tinggal kau harapan
Satu-satunya sandaran
Jalan ku pulang ke jalan yang terang
Seri, aku merayu
Pada kau yang bernama Seri

Relakan cintamu Seri
Leburkanlah rinduku ini
Agar bisa ku menikmati
Belaian kasih yang sejati
Darimu Seri

Hanya kau kekasihku
Yang bernama... Seri...
Seri...

----

kira lagu ni lagu lama gak.. tapi tak tau kenapa aku tetap suka lagu ni.. mungkin melodi yang pada aku sedap.. kira ni antara lagu wajib aku bila aku berkaroeke.. miahahahha....
posted by Milia Amran @ 10:57 AM   0 comments
Love....

Love is the essence of life.. love id divine, love is God.. Love is prayer.. love is the beauty in nature, love is the smile in a kid, love is the tears of a mother, love is the pain of a wife, love is the joy of a husband, love is the friendship among all people in the world..love is the bond whick links all of us through lovebeats...


love is the essence of life. Without love we are incomplete. Love in various forms. At the end we of course need a companion's love. And we need thatcompanion for a lifetime without whom life is again incomplete. Love is sweet, love is sour as well, love gives pain, love eases pain as well. Love make the heart ache, love then revives the heart as well. Love is TRUST. Love is SACRIFICE. Love is COMPROMISE. Love is divine, love is spiritual. Love is HONESTY. Love is SINCERITY. Love is pure. Love is crystal. Love is GOD.



-------------------------------------

posted by Milia Amran @ 10:48 AM   0 comments
Friends
Saturday, January 17, 2009
posted by Milia Amran @ 11:16 PM   0 comments
Kucing ku lagi

aku tak pernah citer pasal kucing aku yang kat luar tu kan.... anyway... kenal kan ek....Drake(penghulu keluarga kucing aku) , Cik (mak kucing aku) Chico (anak Cik), Cleo (anak Cik), Tunggal (anak Cleo, cucu Cik) dan Chica (anak Chico, cucu Cik). Kalu korang pasan..kaler tak jauh mana pun...dah tu.. bapak sama!!!... hahahah... tu DRAKE bapak nyer...sumbang mahram sungguh...hahahahah.... tapi si Tunggal n Chica tu jantan...tunggu depa besar sket...dah menjantan sket...sure kena perhambat dengan Drake. heheheh.. Drake tak boleh ada kucing jantan lain dalam teritori dia!... Jaga baik nyer!!!... Banyak kucing jantan lain datang... tapi abes semua dia perhambat. Tak kira la lagi besar atau kecik size nye.. yang penting..kawasan dia.. dia jaga. Ari tu pernah tengok dia lawan dgn kucing lagi besar dari dia... menang la si Drake tu.. kucing besar tu mencecet lari kena kejar.. penuh badan luka tapi yang pasti Drake lega dia menang!!!
posted by Milia Amran @ 10:06 PM   0 comments
Dulu...dan..Sekarang..
Dulu...

tiada Isnin..ada Selasa...
tiada Selasa...ada Rabu..
tiada Rabu...ada Khamis..
tiada Khamis...ada Jumaat...
tiada Jumaat...ada Sabtu..
tiada Sabtu...ada Ahad...


Sekarang...

tiada Jumaat...tiada la Sabtu, Ahad, Isnin, Selasa, Rabu atau Khamis...
yang ada Jumaat... dan jika tiada Jumaat... maka tiada la Jumaat...

tiada siapa yang akan faham pilu sekeping hati
tiada siapa yang akan mengerti keresahan sekeping hati
tiada siapa yang akan nampak kesedihan sekeping hati
tiada siapa yang akan turut serta kehancuran sekeping hati
tiada siapa yang akan menangis bersama tangisan sekeping hati
tiada siapa yang akan mendengar rintihan sekeping hati..

dan hati itu akan
terus merasa pilu...
terus merasa keresahan...
terus merasa kesedihan..
terus hancur...
terus menangis..
terus merintih...
posted by Milia Amran @ 9:54 PM   0 comments
Darah Tinggi
Friday, January 16, 2009

amender ni??? hahahha... perkenal kan... RENITEC... ubat darah tinggi aku!..kompom dah... aku dah dapat penyakit turun temurun!.. penyakit genetik... aku dah disah kan ada darah tinggi.. mungkin sebab tensen dengan keje aku sekarang ni.. makanya.. penyakit ni telah di percepatkan untuk dikesan..dan... dengan itu.. aku kena jaga makan.. jaga pemakanan.. jaga makanan... ( wah.. semua makanan yang aku kena jaga ni!!)... hahaha... abis la tabiat makan CKT.. abes la tabiat minum kopi... frust gak masa doktor cakap tadi.. tapi apa nak buat.. ada hikmah nyer...sekurang2 nyer penyakit ni dah di kesan dari awal... so skrg RENITEC ni... kawan baik aku yg baru la...nasib baik makan sebijik sehari je... so harap2 aku tak akan lupa la makan ubat.

apa itu RENITEC???.. aku cari gak dlm Net ni... so... aku paste je la apa yg aku dapat ek.. ek..

"RENITEC is used to lower high blood pressure (hypertension). It is also used to treat heart failure. "
"Renitec® (enalapril) is an angiotensin converting enzyme (ACE) inhibitor used in the treatment of hypertension and some types of chronic heart failure."

"Benefits of this Medication:Renitec is used to treat hypertension (high blood pressure) and heart failure."

"Renitec Side Effects: hyponatraemia, fluid intake restriction, fall, pyrexia, nausea, lactic acidosis, hypoglycaemia, dialysis, depressed level of consciousness, chest pain, blood potassium increased,blood creatinine increased, blood potassium increased, chest pain, depressed level of consciousness, dialysis, hypoglycaemia, lactic acidosis, nausea, pyrexia."

Warnings: Renitec can cause injury or death to a developing baby. If you are pregnant or think you are pregnant, talk to your doctor immediately

Side Effects

Talk to your doctor right away if you notice any of these side effects:

  • allergic reaction: itching, hives, swelling of face, hands, mouth or throat, tightness in chest or trouble breathing
  • chest pain
  • confusion, weakness, irregular heartbeat
  • dry mouth, thirst, muscle cramps, nausea, throwing up, loss of appetite
  • fast or pounding heart
  • fever, muscle or joint pain
  • skin rash
  • lightheadedness, fainting, dizziness
  • problems urinating, pain in side or back
  • yellow skin or eyes

Talk to your doctor about the following side effects which are more common:

  • dry cough
  • headache
  • mild nausea, diarrhea or vomiting
  • tiredness

lepas baca semua ni...aku jadi... AIYOOOOOOOOOOOOO TAKUT!!!!
posted by Milia Amran @ 9:53 PM   2 comments
Rawan...
Wednesday, January 14, 2009
Biar berjauhan namamu daku sebutkan
Cukup untuk mengisi
Sepi tika pilu menanti
Bukan bintang atau suria bisa menyinar ceria
Namun kau cahaya menerangi jiwa lara
Berperang dengan curiga di firasatku
Andai kau kembali merawat hati rindu
Ku bahagia pabila kau tiba
Kau lenyapkan rawan
Tak usah dikau pergi
Tak ingin lagi
Meruntun hiba dengan sesalan
Kini kuakui
Segala kemaafan kupohon kepadamu
Agar kau mengerti
Hanya cintamu yang terbaik untukku
Biar berjauhan namamu daku sebutkan
Cukup untuk mengisi
Sepi tika pilu menanti
Berperang dengan curiga di firasatku
Andai kau kembali merawat hati rindu
Ku bahagia pabila kau tiba
Kau lenyapkan rawan
Tak usah dikau pergi
Tak ingin lagi
Meruntun hiba dengan sesalan
Kini kuakui
Segala kemaafan kupohon kepadamu
Agar kau mengerti
Hanya cintamu yang terbaik untukku
Kau untukku
posted by Milia Amran @ 10:43 PM   0 comments
Tetiba.....

korang pernah tak tetiba teringin nak makan sesuatu....bukan la korang mengidam ker apa...cuma tiba2 korang tingin sangat nak makan sesuatu tu... ari ni...aku tingin sangat nak makan ais krim. tak tau kenapa...tak padan dgn asma!!!.. nak mkn ais krim lagik... ahaks.. so aku pun sblm balik umah tadi p la beli ais krim... memang la kalu boleh nak hagen daaz..tapi tak ada tpt aku ni... yg ado..Kings!. hahaha.. pun ok la.. sedap gak.. perisa kiwi gituk... so apa lagi... aku menyudu..dan menyudu... dan menyudu.... heheheheh
posted by Milia Amran @ 10:30 PM   1 comments
Pictures say it all...
posted by Milia Amran @ 8:45 PM   0 comments
CNY tiba lagi


korang akan tahu CNY akan tiba...bila....

  • limau banyak di pasaran
  • stall jual limau mula tumbuh macam cendawan
  • baju di kedai banyak kaler merah
  • naga2 mula berpeleseran (ahaks)
  • ramai orang sopping
posted by Milia Amran @ 8:20 PM   0 comments
Aku ke pasar...








ni plak aktiviti aku dengan abah..hahah..aktiviti biasa...aku p pasar beli lauk dengan abah..untuk umah klang. kebetulan plak ikan tak banyak ari ni.. so pilihan memang la tak adanya.... aku beli ikan kembung kecik2 tu untuk kucing jer.. RM11 untuk 3kg. Tokeh ikan tu cakap..sekarang cuaca di laut amat sejuk..ikan tak ada... sebab tu harga ikan pun mahal amat... memang MAHAL!!.. lagi murah makan ayam!!
posted by Milia Amran @ 8:12 PM   0 comments
Masakan ku...

tu gambar2 antara menu2 yang aku masak di klang. gmbr kecik sket... korang kasi klik la itu gmbr utk tgk lg besar ek...
posted by Milia Amran @ 7:55 PM   0 comments
Keje aku

aku tak pernah kan citer pasal keje aku?.. hahah.. sebab tak ada apa pun nak citer sangat..kang aku citer kang ari ari..korang rasa bosan lak...so tak yah la.. tapi aku nak tunjuk gak la few pics..
posted by Milia Amran @ 7:29 PM   0 comments
Picasa 3
Monday, January 12, 2009



Thanks to a fren's blog..( muahs mummy...)... now i'm trying new things... wa dok buat gambar pusing2 guna picasa ni la... blum teror guna lagik...tapi m trying.. m learning... nnt dah teror.... best..leh jadi terorist picasa lak!...ahaks...
posted by Milia Amran @ 1:03 PM   1 comments
Kolam Ikan Abah

korang tau apa ni???... hahahha...ni la kolam ikan abah...selalunyer aku yang basuh...dulu abah bela ikan koi..tapi sebab ikan2 tu semua dah mati...abah bela ikan talapia pulak.hehehe... setiap kali aku basuh kolam..tiap kali tu gak la aku tangguk ikan talapia tu... lepas cuci..aku masak n makan la...sekarang ikan tak ada... yg ada. nyamuk dan jentik2... abah dah tak larat nak membela kolam tu...apa tah lagi nak membela ikan..
posted by Milia Amran @ 12:46 PM   0 comments
Pokok Mangga Mak Lagi

korang ingat tak ni??? ni la pokok mangga mak yang aku pernah citer kan dulu...tapi dulu buah putik nya masih kecik lagi...sekarang korang tengok la... dah besar kan.... harap2 apa yang ada dalam gambar tu kekal sampai buah tu terus membesar...dan terus masak... dapat la kami sekeluarga merasai nya..tak dpt banyak pun...sket jadi lah... yang penting.. mak kena rasa!!.. baru
posted by Milia Amran @ 12:37 PM   0 comments
Weekend...


ni la sayur yang aku lama dah tingin nak makan.. jantung pisang.. campur pucuk ubi..masak lemak.. hajat ati nak campur alale(sejenis seafood)...tapi tak ada plak... so aku buh perencah udang je


hahhah...rupa tak semenggah sungguh...ni ikan goreng... ada ikan gelama... ada ikan keli..



ni ikan goreng cili...




ni plak sambal belacan aku!!



tengok ulam2 yang ada... pucuk tenggek burung, petai (favourite aku) and timun


ni minuman petang aku...hahhah apa lagi kalu bukan KOPI O!!



ni cekodok udang aku.. aku campur dengan carrot...bawang..udang...


so what have i been doing for the weekend??.. erk..nutin much... melepak... makan.. melepak.... makan... em...dah makan tu..sah sah la aku yang masak kan...hahahha... sabtu tu aku balik klang awal...kononnyer nak bawak mak p umah orang kawen..tapi tengok mak yang tak berapa nak sehat tu...kita org cancel trip p wedding tu.so aku layan tv jer la....

malam nyer aku lepak dengan haya n amir di Berkeley corner.... lepas tu kita orang merayau sampai ke Uptown Danau Kota.. heheh. di sana..kali jumpa mamiMyra... lepak lagi....
posted by Milia Amran @ 12:13 PM   1 comments
Sayang....
Friday, January 9, 2009
Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia , lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya

----------------------------------
bestkan ayat di atas tu..bila aku baca...( aku kidnap dari signature email kawan aku) buat aku berpikir....kalu kita sayang orang itu... apa salahnya kita ucapkan selalu.... tapi jangan la terlampau selalu sangat kan...kang buhsan plak orang tu dengar nyer.. mmg la ucapan tu menunjukkan apa yg ada di hati kita...di perasaan kita... kita sayang dia... sebab tu kita perlu ucapkan. TETAPI kenapa selalu nyer...kita lihat...orang susah nak ucapkan... memang la ada yg senang mengucapkan...sampai kita yg mendengarkan nyer...rasa tak ada makna perkataan itu.....bukan ker perkataan sayang itu sepatut nya menjadi suatu perkataan yang istimewa...?????

posted by Milia Amran @ 9:08 PM   0 comments
Pertukaran
korang pikirlah sendiri ek...

7 kali seminggu...
4 kali seminggu...
3 kali seminggu...
2 kali seminggu...
1 kali seminggu...
0 kali seminggu...

Sedihkan.tapi..apa aku boleh buat?... Pasrah...
posted by Milia Amran @ 9:05 PM   1 comments
Bahasa Kebangsaan
Thursday, January 8, 2009
being in my new line ni....aku deal ngan ramai orang dari pelbagai bangsa dan level.... yang aku pelik la... bahasa kebangsaan kita apa? sesorang tu wajib kan tahu bahasa kebangsaan kita kan?? kan??tapi kenapa ramai benor yg lidah pendek?.. lidah terlebih panjang?...lidah terlebih belit???.. kenapa aku cakap macam tu?.. dah tu...bahasa kebangsaan kita apa??? bukan BAHASA MALAYSIA ka??? kenapa ramai yg tak boleh berbicara dengan lancar dalam bahasa malaysia?... bukan setakat bangsa India atau Cina sahaja...ni Melayu pun sama naik..lidah terlebih cheese gamak nyer!!...CISSSSSSSSS!!!.. bukan aku tak reti berbahasa Inggeris...aku amat reti...tapi aku heran...slang nyer mengalahkan American...mengalahkan British...tu kalu yg berbahasa Inggeris la.. ni kalu yg cakap Bahasa Malaysia...aiyoooooooooo.... mo gugur taik tinger aku dengar....belum cakap pasal bulu tinger ke..bulu hidung aku...

kat sekolah dia orang tak belajar bahasa Malaysia ke?..masa exam lepas ke???

aku heran....aku muskil....aku tak paham...aku pening.....

posted by Milia Amran @ 10:56 PM   3 comments
Hobi Baru
Wednesday, January 7, 2009
setiap orang memang pasti akan memiliki hobi...untuk mengisi masa lapang...begitu jugak dgn diri aku.. semenjak keje baru ni...aku ada hobi baru... dan aku pasti korang sure tak leh lawan hobi baru aku ini..aku menten juara carta.. hahah... ye la.baru 2 bln keje.. tapi koleksi hobi aku ni...mcm dah keje bertahun2..

korang nak tau apa hobi baru aku??? korang tengok la gambar ni...



korang nampak tak apa tu??? hahahahha..tu la di antara koleksi2 saman parking DBKL aku!!!...hahah...tu yg dlm dashboard kete...tak masuk yg dlm tong sampah...tepi jalan.... hahahah...ni kalu abah bukak dashboard kete ni...masak aku nak menjawap!!



posted by Milia Amran @ 9:48 PM   3 comments
Harapan..
Tuesday, January 6, 2009
Apa itu sbenarnya harapan??

Apa yang korang harapkan??

Pada siapa yang korang harapkan?

Kenapa korang berharap???

Untuk apa korang berharap?

Untuk siapa korang berharap??

----

korang pernah tanya tak soklan2 diatas tu pada diri korang?.. korang ada jawapan nyer tak?... kalu ada..meh ser ser dgn aku... aku nak tau gak....
posted by Milia Amran @ 10:11 PM   3 comments
Kera2 musuh ku...
Monday, January 5, 2009





gambar2 ni sumer amik dari tingkap bilik aku.. kera2 ni skarang dah naik bumbung aku lak. dah main intai2 dari tingkap atas lak...aduhai....menyusahkan sungguh la.... menakut kan pun yer gak..sbb yg mak nyer tu garang giler...asik nak menyerang je... yg anak dia tak makan saman....
posted by Milia Amran @ 10:53 PM   0 comments
My Counter
HTML Hit Counters
Website Hit Counter
About Me

Name: Milia Amran
Home: Klang, Selangor, Malaysia
About Me: I am what.. I am.. http://www.facebook.com/neamran
See my complete profile
Previous Post
Archives
Links
Powered by

BLOGGER

© My life....My way... My Style....ME!! .Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Car Pictures