My life....My way... My Style....ME!!

jurnal about my life.. my feelings... my style... my preferences... so what???

 
Advertisements

My Love...
Allah s.w.t, Parents, Families, Friends, Purple, Cooking, Cats, SomeWan
My Old Blog

Milia @ Friendster

My Music


MusicPlaylistRingtones
Music Playlist at MixPod.com

Pics
Geng Memasak
Say it all out

ShoutMix chat widget
Sini Ada Hantu....
Saturday, February 19, 2011
Ari rabu lepas...after work... aku.. Minur.. Zaim n Akmal.. p tgk wayang.. stended la.. kalu tgk wayang sesubuh sepie ni dapat murah. RM6 jer.. ni pun minur yg banjer.. hehehe.. TQ MINUR!!.. so sementara tgu time masa nak masuk tgk wayang.. kita org p melantak.. lapar daaa... p makan kat HOMETOWN KOPITIAM.... food.. ok... stended kopitiam jer menu dia..


lupa lak nak bagi tau.. kita orang p tgk SINI ADA HANTU.....



Dibintangi oleh

Baki Zainal, Alvin Wong, Fasha Sandha, Eira Syazira, Kuswadinata, Beto Kusyairy, Qhaud AF, Pete Teo, Chen Puie Heng, Chen Puie Kong, Mandy Chen, Mano Maniam, Patrick Teoh dan ramai lagi.


Sinopsis

Sini Ada Hantu bermula apabila dua orang pemandu van, Ah Meng dan Bakri yang telah ditugaskan pada saat akhir menghantar mayat datuk kepada majikan mereka di sebuah kampung di mana mereka perlu sampai ke destinasi keesokan paginya. Pada mulanya mereka menolak tapi apabila ditawarkan dengan upah yang lumayan mereka bersetuju.

Semasa dalam perjalanan, radio van tidak berfungsi bagi menghilangkan kebosanan dan rasa mengantuk, mereka berdua bercerita tentang kisah seram yang pernah mereka dengar. Bakri memulakan kisahnya ‘Hantu Pokok Pisang’… kisah wanita cantik yang menjelma dari pokok pisang.

Ah Meng mentertawakan Bakri dan mengatakan hantu melayu tak logik, Ah Meng mula menceritakan kehebatan hantu Cina pula iaitu ‘Hantu Nombor Ekor’ di mana kisah empat lelaki yang mengalami masalah kewangan lalu memuja roh untuk memberikan pertolongan dengan memberi nombor ekor.

Apabila Ah Meng habis bercerita, Bakri memberitahu Ah Meng cerita hantu cina lagi tak logik. Bakri memberitahu Ah Meng yang dia mempunyai cerita lain, tapi kali ini cerita ini mengisahkan hantu dari luar negera. Ah Meng mula bercerita tentang seorang pelajar, Yakob yang dipindahkan ke sekolah baru kerana masalah disiplin.

Yakob kemudian mendapati mereka semua takut pergi ke tandas di waktu malam kerana dipercayai tempat tersebut pernah dijadikan pangkalan tentera Jepun sewaktu Perang Dunia Kedua. Jelmaan hantu Jepun sering berkeliaran pada waktu malam.

Ketika Ah Meng ingin menceritakan kisah hantu yang lain, van mereka yang melalui ladang kelapa sawit yang gelap-gelita itu tiba-tiba rosak. Ah Meng terpaksa mencari bantuan, sementara Bakri menunggu keranda tersebut. Apabila Ah Meng kembali ke van tanpa bantuan yang sepatutnya, sesuatu telah berlaku...

Apa yang terjadi pada Ah Meng dan Bakri? Berjayakah mereka menyelesaikan tugas mereka?


Mari tgk trailer dia...

posted by Milia Amran @ 4:31 PM   0 comments
Mari Mengenal Hasilan Laut
Saturday, February 12, 2011
ari ni... selepas anta mak ke SKMC...aku dan abah pegi Sungai Serdang...cari ikan... fresh2....and murah2.... so anyway...aku dan abah memanjangkan langkah kami hingga ker Pantai Remis Jeram.... konon cari buah binjai.... tapi lain yang kami beli....

Punyer la meriah pantai remis ni esp weekend.... orang menjual pun banyak dan macam2...tertarik aku.... tapi yg paling menarik mata aku.... ni.. gerai ni.... dia menjual hasil kutipan di laut... ada benda yg aku sendiri tak pernah tengok and makan...kalu suh aku masak... fail la....


ini LOKAN..


ini MENTARANG


ini.. SIPUT SEDUT


ini..LALA


ini...ALALE..


ini..REMIS


ini...BARAI

korang pnh mkn? pnh tgk? semua2 yg ada ni?.... satu dua mungkin korang pnh mkn....yg len??
posted by Milia Amran @ 8:20 PM   0 comments
Mari Memasak
lama kan...kita tak menjenguk ke dapur aku... lama dah tak taruk gambar2 masakan aku...bukan tak masak...aku tetap masak, sbb mak pernah kata...pompuan bljr tgi mn pun...mesti masuk dapur!!,...cuma lately ni aku mls nak blogging... kenapa ek?.. kot byk benda len aku nak kena pk kan.... anyway... taraaaaaaaaaaaaa....ni menu aku tghari tadi...


ikan masam di goreng bertepung......


..ayam masak lemak cili api bernenas..... pedassssssssss



sayur campur....

nah...simple jer kan resipi nyer??.. selamat mencuba kawan2...
posted by Milia Amran @ 7:59 PM   0 comments
Happy 44th Anniversaries
Sunday, February 6, 2011
begitu cepat masa berlalu... diam tak diam.. dah 44 tahun abah dan mak melayari bahtera perkahwinan.... di kurniakan 4 orang anak...10 orang cucu...alhamdulillah...semoga mak and abah di kurniakan kesihatan yg baik.,.. rezeki yg melimpah ruah....dan bahagia ke akhirnya...

ni kad jemputan kawin mak and abah dulu...hehehe...dapat gak aku cari dalam timbunan gambar2 lama mak abh..




gambar2 perkahwinan mak and abah.... hitam putih...



koleksi gambar2 lama kami sekeluarga....comel2 nya....terutama aku!!


dan sambutan kali ni di adakan kecil2an...memandangkan mak tak berapa sehat....

kami buat bb2 je di rumah... menu kami...simple.... ayam...udang..sotong..ikan pari..kambing...coleslaw...whipped potatoes...spageti bolognaise....



posted by Milia Amran @ 3:56 PM   0 comments
My Counter
HTML Hit Counters
Website Hit Counter
About Me

Name: Milia Amran
Home: Klang, Selangor, Malaysia
About Me: I am what.. I am.. http://www.facebook.com/neamran
See my complete profile
Previous Post
Archives
Links
Powered by

BLOGGER

© My life....My way... My Style....ME!! .Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Car Pictures