My life....My way... My Style....ME!!

jurnal about my life.. my feelings... my style... my preferences... so what???

 
Advertisements

My Love...
Allah s.w.t, Parents, Families, Friends, Purple, Cooking, Cats, SomeWan
My Old Blog

Milia @ Friendster

My Music


MusicPlaylistRingtones
Music Playlist at MixPod.com

Pics
Geng Memasak
Say it all out

ShoutMix chat widget
Lontong Pemes
Thursday, January 22, 2009

ni la kedai nya di seksyen 7 shah alam..




ni lak lontong nyer... korang tengok la serunding nyer... sedap!!




ni pun gmbr lontong nyer lg...kuah makin pucat, sayur tah mn.


paling menyedih kan. nescafe kecik harga rm1.30


bagi rakyat yang bukan penduduk area klang.. mungkin tidak tahu pasal kepemesan lontong ini. aku dari kecik lagi dah makan lontong dia. nasi lemak pun ada gak... eh jap...korang tau ke lontong tu apa?.. bukan spesis beruk tu... ( aku tau la skrg ni musuh aku kera)..lontong.. tu. nasi impit makan dgn kuah lemak(taruk sayur2 sperti carrot, sengkuang, suhun,kobis, kcg pjg)... ada sambal sotong... tempe goreng... tauhu goreng.. dan yang paling penting.. SERUNDING kelapa/udang kering. tak ada ni tak jadi pak!!.. heheheh...

dulu. harga rm2 je.... lepas tu naik dan naik lagi... last aku makab dulu.. masa sehari before raya ari tahun lepas dgn haya n mami meera... masa tu harga rm3.50 lagi.. tapi. rabu lepas aku pegi dgn abah and mak... harga dah naik rm3.60!!.. tapi yg aku geram... benda dlm ramuan tu makin kecik.. tempe makin nipis... tauhu makin kecik..kuah dia sayur tak mana... boleh di kira dgn taik gigi aku... sotong nyer pun makin kecik!!!. aku tak tau la kalu makan kat klang harga menten sama rm3.50.. yang aku pegi ni.. yg branch dia di shah alam seksyen 7.

abah ada citer...dia ada jumpa tokeh kedai tu.. katanya harga naik sbb barang makin naik jer harga... ye ker?.. ntah la. aku mls nak komen pjg lebar pasal ni... korang tau jer la..dulu harga brg naik sbb kos pengangkutan konon nyer naik.. tapi skrg korang tgk harga minyak.. bukan ke makin turun???... ptt kos pengangkutan turun la kan?????.. ni????? ampes!!!.ni dgn harga gula nyer nak naik lg???..aiyo...stok..stokbeli gula cepat2.byk..kasi stok kat umah..
posted by Milia Amran @ 10:45 PM  
2 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
My Counter
HTML Hit Counters
Website Hit Counter
About Me

Name: Milia Amran
Home: Klang, Selangor, Malaysia
About Me: I am what.. I am.. http://www.facebook.com/neamran
See my complete profile
Previous Post
Archives
Links
Powered by

BLOGGER

© My life....My way... My Style....ME!! .Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Car Pictures