My life....My way... My Style....ME!!

jurnal about my life.. my feelings... my style... my preferences... so what???

 
Advertisements

My Love...
Allah s.w.t, Parents, Families, Friends, Purple, Cooking, Cats, SomeWan
My Old Blog

Milia @ Friendster

My Music


MusicPlaylistRingtones
Music Playlist at MixPod.com

Pics
Geng Memasak
Say it all out

ShoutMix chat widget
Encem Bersunat....4th Oct 2010
Wednesday, October 6, 2010
korang npk tak,,, betapa manja nya kucing aku sekor ni.. aku ada byk kali kuar citer pasal jantan aku ni.. nama dia ENCEM.sbb dia kucing yg encem, dah la tu manja.....

atas sebab2 aku tak nak dia lari dan dgn niat yg baik...aku mengembiri dia... dgn kata lain..aku mengkasi... bhs agak kasar..aku menyunat dia...

aku kena tgu umur dia 7 bulan.. genap on 27th september ari tu dia 7 bulan... dan sudah tiba masa nya... aku bawak dia jumpa Vet... memula aku plan jumpa Doc Yap kat Klang.. tapi aku malas nak travel up and down dgn Encem dlm kete.... aku bawak Encem jumpa Doc Sarimah di Selayang. harga tak beza mana pun.... di Selayang aku kena RM110.. kat Klang ari tu tny..RM90.
(harga tu utk jantan ek... utk betina.. Klang rm160. Selayang rm140)



ni plak gambar masa dia tgu giliran di panyeg leh doctor... muka cam saspen jer.... atter tidak???.. nak kena sunat tu...




yg ni dah masuk cage doc... masa ni dah kena bius... kena kat kaki...tgu dia pengcan jer ni...


kucing sebelum sunat. kena posa. min 7jam...sbb tak mo dia muntah2 bila kena ubat bius... ni aku dah posa kan dia lebih 7jam... tapi bila kena ubat bius tu. dia tetap muntah gak..tak byk.. tp.. kuar gak biskut dari perut dia

doc memula tgk encem...tak sangka dia ni 7 bulan..doc kata dia ni sethn lebih...aku ckp... dia ni baru masuk 7 bulan.. doc kata dia ni besar... berat... tegap badan nya...bila doc ckp macam tu...aku epi sgt.. maknanya kucing aku well taken care!.

bila doc tgk tolo nya... baru doc agree dgn aku yg encem ni budak lagi.. hehehhe.. tak mo caya ckp tuan dia lak.. :P


dlm gambar ni encem dah mula lalok.. mata itam dia makin besar.... dan dia makin tunduk dan tunduk mencium lantai!!



ni la doc sarimah nya.. time ni dia dah start pojek Encem.. memula spray ubat then dia start mencukur bulu di tolo encem...

time dia kuar pisau jer...aku terus ckp kat doc. "saya p bank dulu ek..."

pada hal aku tak mampu...tak sampai ati tgk Doc tu buat ka encem aku... air mata dah bergenang.... (haya kata aku ratu air mata.muahahahahha)



ni la rupa encem dah terkulai kena bius.. leleh lagi air mata aku tengok...



dan yg ni....selepas tolo kena sunat.... gmbr len aku tak amik...sbb aku tak leh tgk..

infact blk dari bank tu aku tgk doc tak siap lagi...doc tny nak potong kuku dia tak...aku kata boleh gak.. lps tu doc npk air mata aku bergenang.... doc gelak kan aku!!!..cesssssssssss... aku ckp...sy tak pnh buat mcm ni kat kucing snd... sedih tgk dia...

balik rumah...encem tak sedar diri lagi.. masih pengcan dgn ubat bius tu... lama gak...bila dia sedar... manja nyer jd dabel.... abah kata.. dia nak perhatian dari aku..dan bermanja... aku layan... sbb aku mmg suka manja2 dgn dia... dok atas riba aku jer.smp lenguh2 peha aku... mana aku pegi...dia ikut.. wlpun dalam jalan cam org mabuk.....

b4 aku p keje, berat ati aku nak tinggalkan dia dlm keadaan yg tak berapa waras tu... tapi terpaksa...
posted by Milia Amran @ 9:39 PM  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
My Counter
HTML Hit Counters
Website Hit Counter
About Me

Name: Milia Amran
Home: Klang, Selangor, Malaysia
About Me: I am what.. I am.. http://www.facebook.com/neamran
See my complete profile
Previous Post
Archives
Links
Powered by

BLOGGER

© My life....My way... My Style....ME!! .Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Car Pictures