My life....My way... My Style....ME!!

jurnal about my life.. my feelings... my style... my preferences... so what???

 
Advertisements

My Love...
Allah s.w.t, Parents, Families, Friends, Purple, Cooking, Cats, SomeWan
My Old Blog

Milia @ Friendster

My Music


MusicPlaylistRingtones
Music Playlist at MixPod.com

Pics
Geng Memasak
Say it all out

ShoutMix chat widget
Apa aku buat ....4 dan 5 July
Tuesday, July 7, 2009

ini lah bahan2 yang diperlukan untuk membuat pais tempoyak patin...



ini lah bahan2 yang diperlukan untuk membuat pais tempoyak patin...


ini plak. ikan yang tengah di perap... aku buat dua jenis ikan... ikan patin and ikan kembung itam.. memandangkan aku sorang jer yg makan patin ni...mak n abah tak makan


ikut tukang ajar... bungkus dlm foil.tapi aku oter sket... aku buat dgn daun pisang!



ni lah abah yg kekenyangan,.....


ini plak inti kelapa berdoyan... lenguh gak tgn mengacau hingga kering




ni bunga betik mentah


tadaaaaaaaaaaaa....ni lah hasilnya....kerabu bunga betik!!



bubur kacang ijo berdoyan...sedapppppp




t
empat gambar di atas ni..gambar mak kat kedai langsir di Klang....


ni kan week end... so dah tentu la memacam aku buat.. apa daaaaa

aku balik klang on the 4th... aku smp around 430pm..atter aku buat taik mata dulu... peluang yg ada gunakan sebaik mungkin!!

sampai klang...aku melepak dgn mak n abah...tgk2 bawah sangai kosong daaaa....rupanya mak n abah lunch umah k.ngah. frust gak aku....perut lapar dari pagi tak makan...kebetulan aku bawah roti sebuku...ku buat roti telor untuk minum petang... abah n mak pun makan skali...

malam..mak and abah p umah andak.. aku tak mo pegi...sbb aku tak sampai ati tgk keadaan andak aku yg makin tenat dgn penyakit nya... (FYI, andak kena kanser usus)

so malam tu aku melepak dgn haya... kita orang tak tau nak p mana..tapi tak mo lepak BC... buhsan gak la kan... so kita org p....jeng jeng jeng... jalan pasar malam Jalan TAR!!. kita org angkut Su and Ery and Adam skali...jalan2 dan jalan2. lenguh kaki berjalan...balik dari pasar...kami p makan char kuew teow kat Malis di taman bunga raya....pemes ooooo tempat ni.

balik dari makan...kami antar su sekeluarga pulang.... aku n haya??... hahahah sambung perlepakan kami di BC!! ke bC juo akhirnya kami ni!!!....

sampai umah kul 2 pagi!!...bukak pintu...ALAMAK!!! mak lom tido!!!....aiseh...kena tnyer la...aku muka sposen...nonong masuk bilik tidooooo

ari ahad... bangun awal oooo...kang kena marah lak...pepagi aku p pasar Jalan MOnyet di Klang..beli barang2 dapur and bekpes... aku belikan abah nasi lemak...untuk aku..nasi ambeng!!.. sedapnya nasi ambeng.... gambar tak amik lak!! next time ek... murah jer.. rm4.50... tapi pada aku berbaloi... byk nasi nyer...aku ser ser dgn mak... and abah... menyudu nasi aku jugak...nasi lemak dia.. dia sudu gak.. akhir nya..abah aku sengkak!!... hahahhaha

tengahari..menu aku... patin masak pais tempoyak... kerabu betik....mak suka sangat makan kerabu betik tu...aku pun..sedap sey....

lps makan...mak ajak p klang..nak beli langsir baru katanya... ok la.ku turutkan juo....dapat gak aku baju sepasang!!!...ahakssssss....

petang tu...atas keinginan aku yang meluap2...aku tingin makan bubur kacang ijo berdoyan...mak bagi rm10 p beli doyan..(senyum aku...)... so petang tu.... minum petang dgn bubur kacang ijo berdoyan la.... sesambil tu..atas permintaan mak...aku buat kan inti kelapa berdoyan.. bakal jadi kuih ketayap!!...


malam...melepak BC lagi dgn haya... sbb nak bagi langsir and baju kat kakak dia...nak jahit daaaa...
posted by Milia Amran @ 8:12 PM  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
My Counter
HTML Hit Counters
Website Hit Counter
About Me

Name: Milia Amran
Home: Klang, Selangor, Malaysia
About Me: I am what.. I am.. http://www.facebook.com/neamran
See my complete profile
Previous Post
Archives
Links
Powered by

BLOGGER

© My life....My way... My Style....ME!! .Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Car Pictures