My life....My way... My Style....ME!!

jurnal about my life.. my feelings... my style... my preferences... so what???

 
Advertisements

My Love...
Allah s.w.t, Parents, Families, Friends, Purple, Cooking, Cats, SomeWan
My Old Blog

Milia @ Friendster

My Music


MusicPlaylistRingtones
Music Playlist at MixPod.com

Pics
Geng Memasak
Say it all out

ShoutMix chat widget
Thai Green Curry
Sunday, February 15, 2009
ok.... ni plak seksen masak memasak. hahahaha.. aku kan suka memasak.... tapi malas memasak!.. ( camner tu ek....)

kali ni... aku nak cakap pasal Thai Green Curry... atau ommelayu nyer Kari Hijo Thai.

Bahan2 nyer:

  • cili padi
  • bawang merah
  • bawang putih
  • bawang besar
  • lengkuas
  • serai
  • daun limau purut
  • daun ketumbar
  • lada putih - bijik
  • bijik ketumbar yang di goreng tanpa minyak
  • cumin (sorry.. aku tak igt bm dia apa) pun di goreng tanpa minyak
  • garam
  • belacan
bahan2 tersebut kita giling. ( dgn erti kata lain blender jer la kasi hancus)

kita juga perlukan

  • santan
  • terung
  • daging/ayam
  • daun limau purut lagi
  • serai di titik
  • sos ikan
  • gula
  • minyak masak...
memula.. masuk kan minyak masak.. tumis bahan giling td.... lps tu masuk kan la daging/ayam tu... lps tu buh santan.... buh serai.... lps tu buh gula...sos ikan...

lepas tu korang rasa la garam nyer... heheheh..buh sayur terung tu kan...

taraaaaaaaaaaaa....dah siap!!sng jer kan!!!

yang di bawah ni hasil aku nyerla.tp aku tak der daging/ayam....aku boh jer dgn ikan merah... dan tak ada terung .... hehehhe... rasanya ok la... (sapa lagi nak puji kalu aku yg puji masakan aku sendiri....heheheh....)





so kawan2..... apa lagi...cuba la resipi ni ek!
posted by Milia Amran @ 12:56 AM  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
My Counter
HTML Hit Counters
Website Hit Counter
About Me

Name: Milia Amran
Home: Klang, Selangor, Malaysia
About Me: I am what.. I am.. http://www.facebook.com/neamran
See my complete profile
Previous Post
Archives
Links
Powered by

BLOGGER

© My life....My way... My Style....ME!! .Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Car Pictures