My life....My way... My Style....ME!!

jurnal about my life.. my feelings... my style... my preferences... so what???

 
Advertisements

My Love...
Allah s.w.t, Parents, Families, Friends, Purple, Cooking, Cats, SomeWan
My Old Blog

Milia @ Friendster

My Music


MusicPlaylistRingtones
Music Playlist at MixPod.com

Pics
Geng Memasak
Say it all out

ShoutMix chat widget
Kekejaman....
Wednesday, February 11, 2009
what???.. Gaza?. Hamaz? Palestin??

hahahah..bukan...ni nak cakap pasal kekejaman di Malaysia sendiri. korang ada tengok TV3 tak mlm tadi... utk siaran 360...pengacara Mazidul Akmal tu... pasal apa?.. pasal kekejaman DBKL membunuh binatang liar yang di tangkap... meleleh air mata.. meleleh hingus tengok kekejaman DBKL... bunuh anjing dengan menjerut??? bunuh kucing dengan melemaskan?? apa ni?? tak berperikemanusian sungguh...

tengok kucing2 anjing2 dlm paparan tersebut buat aku sedih giler.... serta merta aku pandang kucing2 aku yang aku kira beruntung sebab aku bela.. aku jaga...aku bagi makan!!... tak ada cara lain ke untuk "mematikan" binatang2 liar tersbut???.kenapa dengan cara itu??.. doktor haiwan UPM pun ada cakap..kos "mematikan" tidak la begitu mahal...dlm rm10-15 utk haiwan yang berat nya kurang dari 5kg.... yg lebih tu mungkin dalam rm15-30.

dah la tu...bangkai2 haiwan tersebut hanya di campak dalam lubang sampah???..tanpa di kambus???? apa ni??? menengok kan paparan tu lagi buat aku sedih...kucing2 aku yang mati sumer aku tanam.. yang kena gigit dgn anjing liar tu ari ( Czar) pun aku tanam...bygkan.. pukul 5 pg!! aku korek tanah blkg umah...aku tanam.... Doggert... Dana.. Deni.... uwaaaaaaaaaaaaaaaaendless list of cats yang mati... aku tanam. yard blkg umah aku tu serupa dah cemetary utk kucing2 aku. tu rumah lama!... rumah baru...pun lebih kurang gak.

meh aku nak ser2 gmbr kucing aku yg aku amik dr SPCA


yg ni Deni... mati kena gigit dgn anjing. kucing paling baik duk diam.. toilet train. time tido mesti masuk bilik dgn aku...tido kena pelok dia!


yang ni pulak Dino.. amik kat SPCA gak...kucing paling giler aku pernah jumpa pantang dengar bunyi lidi... mencecet nak main!... lompat tgi!! kalu tgh maik kat luar. akan lari kelam kabut cari toilet. tak membuang bersepah. Dino ilang lepas anjing liar attack sangkar kucing aku.

ada dua ekor lagi yang aku amik dari SPCA, Doggert n Dana.. malangnya aku tak ada gambar yg digital. hanya gambar hard copy jer. Dino mati akibat leukimia.... Dana mati akibat leukimia and jondis. yer...jgn tak tau.. kucing pun ada leukimia. aku lagi sedih bila mengenang kan saat Dino nak mati... dana lagi haru...


gina... kucing liar yang aku amik...jinak kan... dan bela...dua minggu aku kurung dia..dua minggu bagi makan taik gigi aku ( heheh petua orang tua utk jinak kan kucing liar). dan hasilnya... gina nak ngan aku jer...npk orang lain mencecet lari nyorok diri


yang ni plak bront... ni gmbr masa dia kecik lagi. kutip tepi jalan... masa tu ujan.. dgn lencun nyer.. dgn keding nya.. la ni aku bg dia susu dgn spirulina... makanya... debab dgn jayanya...hahah

banyak lagi kucing aku...tpi yg tu di bagi dari orang... dan mebiak dgn jayanya.

apa pun... BERHENTIKAN LAH KEKEJAMAN PADA BINATANG NI. tu kan makhluk Tuhan juga.....
posted by Milia Amran @ 9:30 PM  
3 Comments:
  • At February 12, 2009 at 2:02 AM, Anonymous Anonymous said…

    Salam....
    Hmm....mmg kejam cara DBKL membunuh binatang liar. Mata ni dah naik bengkak dok menangis bila teringat2 rancangan tu. Kucing2 kat umah ni macam tau jer apa yg tuan dia rasa. Bila dengar denda yang dikenakan terlalu murah, hati jadi sayu. Balasan di dunia memang mudah nak lepas tapi di akhirat nanti tentunya adil.
    Apalah hak kita sebagai manusia yang Tuhan beri akal fikiran untuk mengambil nyawa haiwan sekejam itu. Ya Allah, Kau lindungilah haiwan2 ini dan Kau hentikanlah kezaliman ini. Hanya itu doa dan harapan ku Ya Allah...

     
  • At February 12, 2009 at 9:52 PM, Blogger Milia Amran said…

    salam... memang sedih... tak berhati perut... tak peri kemanusiaan.. binatang tak boleh bersuara..maka di perbuat sedemikian. kalu kena kat orang dah tentu kena. harapkan aktivitis pencinta haiwan je utk melakukan keadilan utk binatang tersbut

     
  • At November 12, 2009 at 3:48 AM, Anonymous Anonymous said…

    aku rasa nak tampo je org dbkl nihh..hahaah

    jaga lah kucing seperti kita jaga diri kita sendiri..eceehh2

     

Post a Comment

<< Home
 
My Counter
HTML Hit Counters
Website Hit Counter
About Me

Name: Milia Amran
Home: Klang, Selangor, Malaysia
About Me: I am what.. I am.. http://www.facebook.com/neamran
See my complete profile
Previous Post
Archives
Links
Powered by

BLOGGER

© My life....My way... My Style....ME!! .Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Car Pictures