My life....My way... My Style....ME!!

jurnal about my life.. my feelings... my style... my preferences... so what???

 
Advertisements

My Love...
Allah s.w.t, Parents, Families, Friends, Purple, Cooking, Cats, SomeWan
My Old Blog

Milia @ Friendster

My Music


MusicPlaylistRingtones
Music Playlist at MixPod.com

Pics
Geng Memasak
Say it all out

ShoutMix chat widget
nasi ambeng
Tuesday, August 18, 2009
dulu aku ada citer pasal nasi ambeng ni.... ni kira macam orang jawa nya style2 la.. or at least jawa kat kampung arwah atuk aku kat Jeram Kole Selangor. aku kecik2 kalu balik umah arwah atuk... nampak dia balik dari dkenduri dgn bungkusan dalam pelukan...memang happy giler ati aku!!...sebab maknanya. esok.aku dapt makan nasi ambeng. nasi ni... sebenornya merapatkan silaturahim.... bayangkan makan sebungkus berkongsi reramai..... tak ke meriah!..berebut2 nasi dan lauk.... seronok beb!!....

anyway.... recently aku jumpa sorang makcik Tjg Karang ni...jual nasi ambeng kat pasar ahad Jalan Monyet di Klang.... siyesly sedap!!...mak n abah pun suka makan...kalu aku tak ada di rumah..dia org sanggup p cari nasi ni!!.. dan sekarang..kegemaran ini telah berjangkit ke kak long n nabiha ( anak long..)



ni la gambar nasi nya.. ada nasi ayam masak kicap..ikan goreng..ikan masin pegedil (ptt taruk rempeyek n tempe goreng), mee goreng, sayur kacang panjang n yg paling pentingserunding nya... semua ni di bungkus dlm satu bungkusan daun pisang... dan berharga rm450 nasi punyer banyak.. boleh makan dua orang... tengok saja gambar bawah ni..berebut aku makan dgn nabiha... bagi orang yg tak biasa makan mcm ni..mungkin terasa geli....



dan ini..taraaaaaaaa.hasil nya...selepas aku n nabiha makan....licinnnnnnnn



yg ni?.. ahaks...selingan... minuman petang aku...cekodok ikan bilis jer..

posted by Milia Amran @ 1:53 AM  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
My Counter
HTML Hit Counters
Website Hit Counter
About Me

Name: Milia Amran
Home: Klang, Selangor, Malaysia
About Me: I am what.. I am.. http://www.facebook.com/neamran
See my complete profile
Previous Post
Archives
Links
Powered by

BLOGGER

© My life....My way... My Style....ME!! .Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Car Pictures