My life....My way... My Style....ME!!

jurnal about my life.. my feelings... my style... my preferences... so what???

 
Advertisements

My Love...
Allah s.w.t, Parents, Families, Friends, Purple, Cooking, Cats, SomeWan
My Old Blog

Milia @ Friendster

My Music


MusicPlaylistRingtones
Music Playlist at MixPod.com

Pics
Geng Memasak
Say it all out

ShoutMix chat widget
Pindah Time
Tuesday, April 14, 2009

panjang sebenornya citer aku tang pindah ni... tapi aku... otak dah sebu.akibat aku..terlalu lama tidak mengarang... ni semua gara2 relocating my streamyx la.. ( ni aku nak maki tang ni la ..tp tu paragraph len)

as some of frens tau... barang aku memang byk.. al-maklum pinggan mangkuk, periuk belanga aku....koleksen cd/dvd aku..magazines aku. etc la memang mengambil masa yg banyak utk aku mengpack balik barang2 ni... ini pun banyak yang aku memang tak kuar kan lagi.. separuh aku dah anta ke stor rumah klang..( pergh kena jeling ooo dgn mak!!.. penuh stor dia.. barang dia. barang aku!!)

ari jumaat 27Mac tu aku siap amik cuti.. untuk mengpack barang2 aku... Mummy Myra and Su datang untuk tolong aku by this time.. yang tinggal..barang2 dapur and baju2 aku jer yg belum aku pack. yang len aku buat sket2 (sebelum dan selepas balik dari keje).

sempat gak aku p pizza hut makan!!.. lapar sey.... tak lalu makan nasi.. actually aku tingin makan KFC.. tapi ntah knp.. kita org pegi pusing ke pizza hut lak...

otw balik... singgah pasar tani. cari barang mkn mlm lak!.

Malamnya aku pegi mengemop umah baru! nasib baik umah tu sedia kala bersih..so tak teruk aku ( tak seperti umah lama aku ni.. kena basuh 2 3 kali round..kena cat umah.. kena tampal umah.. kena pangey plumber..perghhhh...byk keje!!)

esok nya, 28Mac,... lori yg spatutnya datang pukul 11 ( as usual..janji melayu kan...) datang pukul 12.30! tu pun selepas aku kol byk kali... tapi aku tabik abang2 yang mengangkat barang tu. nampak jer kecik n keding. tapi kederat dia.. perghhh macam mesin!!.. kotak baju yg berat giler (yang aku mampu tolak jer) dia leh angkat pikul belakang turun dari tingkat atas ke lori!!.. mesin basuh sekali angkat memeluk jer...

lori terpaksa kena dua trip, lori 3 ton tu... tak muat barang aku.. so nasib baik abg2 tu bagi diskaun kat aku.. so dapat la murah harga lori tu..

as usual...bermula adegan mengemas barang pun bermula...

gambar2 memang tak banyak aku amik... aterrr aku sibuk daaaa... ni pun gambar Mummy Myra yang amik kan.. kalu aku.. memang tak ada gambar nya la...

pasal streamyx lak.. aku dah apply utk relocation seminggu sebelum aku pindah... dia kata 3 minggu!!!.. gilokkk.. ada tiga minggu utk matikan phone utk pasang jumpering baru???. aku try guna kabel dalam. cari abg ipar aku yg keje kat TM tu... dah plak kena cari DSLAM sendiri kalu nak cepat... dah cari dah.. sekalik abg ipar aku kata. dlm system... ada relocation utk streamyx jer.. tak der utk phone!!.. giler apa org TM ni..aku pindah streamyx jer apa kejanaik hangen lak aku dah???.. mana aku nak cucuk streamyx aku kalu tak der phone line????... betui???... aku check dlm system sendiri ( atter dah keje dgn tm gak)... giler..tak der lagi... pergh...ni memang bagi aku peluang utk menyerang TM rawang ni!!... patut la orang sll marah service TM ni ampes.. dah la nak kena tiga minggu... bila dh dpt line prob jer.. bill tetap bayar... apa la!!!!!..

enuf about streamyx!!..berbalik pada citer perpindahan aku...

lps pindah... aku basuh sofa... pergh..giler ko... basuh sofa tu kusen abes ku jemur dan sembur febreeze ( utk menghilangkan bakteria..huhuhu)... lps tu.. terkulat2 la aku dan Su untuk mengangkat sofa tu masuk!!.. giler ko... sofa brown tu ringan la utk aku angkat.. yg biru tu?? (dari Fella design u!!).. berat nak mampus!. dah la masa ni aku memang tahap keletihan cipan. plan konon nak masuk dari sliding door... cipetttt.... kunci sliding door tak leh pakai!!.. onwner kata potong jer rantai tu.. pegi plak umah bapak angkat aku nun aaa..pinjam gergaji besi.. si su la yg tlg gergaji.. terluka tangan nya!!.tapi bila di usahakan utk masuk dari pintu tu..tak leh gak angkat sofa biru tu. isk..isk...nasib la bapak angkat aku dtg umah... dia kol anak nyer si awie.. berdua la angkat... pergh.. cam senang jer angkat... masuk gak la sofa biru aku tu!

kucing2.. semua dlm sangkar!!!... comot poyo toye.. sumer ada la muka2 depa ni.. segera aku kemas2 apa yang patut. aku transfer depa ni semua ke blkg.. kecuali si drake aku biarkan dia kat depan... dia leh jadi guard rumah aku yg bagus.. punye la dia suka.. abes dia perambat kucing2 jantang yg ado area situ!!.. atter kucing aku tu kan gedebeh sket!... Gina jer yang ada dlm rumah skrg ni... sbb Gina ni educated sket.. heheh.. well mannered... and very duscipline nyer kucing.. berak kencing tempat teratur... tak atas tilam aku.. dlm pasir jer dia target!!..hahahha.....GIna ni peneman aku la kiranya.. aku ke dpr dia ke dpr.. aku bilik.. dia ke bilik.. aku lepak tgk tv.. dia pun tgk tv... manja giler.. dok celah ketiak aku jer.. tido... aku pelok!.

barang2 kat umah tu.. took me almost two weeks to clear it up.. ni pun sebenornya tak clear mana lagi.. still doing it slowly....janji living room aku kemas... tempat tido aku ok.. dapur setel.. bilik baju setel.. ok dah... yang len2 tu aku slow2 skrg ni.. aku kena start projek gantung hiasan dinding aku lak.. tak sanggup aku tengok dinding aku botak!.. walhal.. banyak benda aku leh gantung... KAN!!!


huhu.. senin lepas aku pindah tu..aku MC!!!...atter pinggang aku sakit dowh!!...giler angkat kotak2.. angkat barang..dah la aku ni memang ada masalah pinggang (akibat jatuh ari tu la kan...)

alhamdulillah.rumah aku..dah seperti rumah!..
posted by Milia Amran @ 1:27 AM  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
My Counter
HTML Hit Counters
Website Hit Counter
About Me

Name: Milia Amran
Home: Klang, Selangor, Malaysia
About Me: I am what.. I am.. http://www.facebook.com/neamran
See my complete profile
Previous Post
Archives
Links
Powered by

BLOGGER

© My life....My way... My Style....ME!! .Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Car Pictures