My life....My way... My Style....ME!!

jurnal about my life.. my feelings... my style... my preferences... so what???

 
Advertisements

My Love...
Allah s.w.t, Parents, Families, Friends, Purple, Cooking, Cats, SomeWan
My Old Blog

Milia @ Friendster

My Music


MusicPlaylistRingtones
Music Playlist at MixPod.com

Pics
Geng Memasak
Say it all out

ShoutMix chat widget
Pergaduhan...
Monday, December 29, 2008
semalam...masa aku tgh bekpes sorang2 kat ofc...aku terdengar kapel bergado...apo yg di ckp kan membuatkan aku terdiam sejenak dan membuat aku termenung dan berpikir...

pompuan tu cakap....

"kalu betui abang sayang saya...abang tak akan buat sebegini pada saya... abang tak akan cuba mengubah diri saya....abang tak akan mengongkong saya...abang tak akan memaksa saya meninggalkan benda2 yang saya suka...abang tak akan memisahkan saya dgn kawan2 saya...."


laki tu cakap...

"apa yang abang buat...dan kenapa abang buat.. sayang kena tanya diri sayang sendiri...abang buat demi kebaikan sayang dan kita"


aku kompius.. tak cukup sempurna ke pompuan tu.. (mana ada orang sempurana..)..kenapa kita nak mengubah seseorang itu walaupun kita menyayangi dan menyintai dia... bukan ker dah jadi "cinta bersyarat"..kalu ikut omputih kata conditional love... kita kalu boleh menyintai, menyayangi, mengasihi seseorang itu.. biar lah tanpa syarat... atau omputih kata "unconditional love" kita terima baik buruk seseorang.. cantik hodoh seseorang...baik jahat...jangan kita nak yg baik dan cantik sahaja... dan kita tidak boleh menerima keburukan.. kehodohan orang yg kita sayang itu..memang benar... mana ada manusia yg akan menolak kecantik keindahan kebaikan etc... tapi tak bermakna kita kena tolak keburukan.. kehodohan..kejahatan seseorang itu. mana kita tau dalam keburukan...kehodohan dan kejahatan itu ada hikmat... ada hikmah...ada rahmat...


setiap insan itu akan cuba jadi yg terbaik utk org yg dia sayang, cinta dan kasih... tapi jangan jadikan itu alasan untuk menolak keburukan, kehodohan dan kejahatan yg sedia ada pada diri seseorang itu.. kita cermin diri kita... adakah kita juga sebaik, seindah yang kita harap kan ada pada pasangan kita?..


setiap kejadian itu ada pro dan kontra nya... ada hikmah...ada hikmat...


kita pikir-pikir kan lah.....


nobody is perfect....
posted by Milia Amran @ 11:06 PM  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
My Counter
HTML Hit Counters
Website Hit Counter
About Me

Name: Milia Amran
Home: Klang, Selangor, Malaysia
About Me: I am what.. I am.. http://www.facebook.com/neamran
See my complete profile
Previous Post
Archives
Links
Powered by

BLOGGER

© My life....My way... My Style....ME!! .Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Car Pictures