My life....My way... My Style....ME!!

jurnal about my life.. my feelings... my style... my preferences... so what???

 
Advertisements

My Love...
Allah s.w.t, Parents, Families, Friends, Purple, Cooking, Cats, SomeWan
My Old Blog

Milia @ Friendster

My Music


MusicPlaylistRingtones
Music Playlist at MixPod.com

Pics
Geng Memasak
Say it all out

ShoutMix chat widget
Kenduri Nasi Ambang
Sunday, August 8, 2010



aku selalu citer pasal nasi ambang kan... ada orang pangey nasi ambeng... ambang ker ambeng ker... hakikat nya nasi tu adalah sama...orang kata tu dari keturunan jawa....

aku dari kecik selalu makan nasi ambang ni...

arwah atuk lu kalu balik dari kenduri musti bawak balik sebungkus nasi ambeng ni... tapi kami tak makan terus... selalunya kami biarkan semalaman.... esok time bekpes.. baru kami buka... makan ramai2...tak payah nak cedok2 pun.... makan terus dari bungkusan tu..


lauk asli nasi ambeng ni... serunding kelapa ( harus la sedap...).. ikan goreng..ikan masin... ayam masak kicap pekat... sayur kacang panjang(cmpr fucuk..suun...tempe...)...

kalu kenduri dulu2... satu talam tu utk 4 orang makan.... apa2 sj dlm hidangan tu akan di bahagikan kepada 4 bahagian. sorang amik satu transfer ker bungkusan lain yg sudah disediakan di tepi... kemudian nasi tu di bungkus...dan di bawa blik... tak payah nak makan kat situ...

senang.... tak payah basuh pinggan... hahahah...kena sedia kan daun pisang.. surat kabar..dan tali utk pembungkusan.....

gambar di atas.. di amik masa kenduri di rumah Ucu aku di Shah Alam baru2 ni....

ucu memang rajin kalu buat kenduri nasi ambang ni....tapi bezanya..kita tak bawak blk...kita tetrus makan di situ jer...
posted by Milia Amran @ 7:16 PM  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
My Counter
HTML Hit Counters
Website Hit Counter
About Me

Name: Milia Amran
Home: Klang, Selangor, Malaysia
About Me: I am what.. I am.. http://www.facebook.com/neamran
See my complete profile
Previous Post
Archives
Links
Powered by

BLOGGER

© My life....My way... My Style....ME!! .Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Car Pictures