My life....My way... My Style....ME!!

jurnal about my life.. my feelings... my style... my preferences... so what???

 
Advertisements

My Love...
Allah s.w.t, Parents, Families, Friends, Purple, Cooking, Cats, SomeWan
My Old Blog

Milia @ Friendster

My Music


MusicPlaylistRingtones
Music Playlist at MixPod.com

Pics
Geng Memasak
Say it all out

ShoutMix chat widget
Ikan Keli ooo Ikan Keli....
Sunday, November 15, 2009

kali ni aku nak citer tentang binatang peliharaan aku yg ketiga...( pertama dah tentu la kucing2 kesayangan aku tu... kedua PUYU aku yg menjaga umah...)

IKAN KELI... yer..betui.... aku bela ikan keli... ada 50 ekor semuanya... aktiviti ni aku jalankan di kolam umah abah... pada mula nya... kolam tu penuh dgn ikan koi.. tapi asik mati jer... taruk ikan talapia.. lps abes di tuai hasil... aku beralih arah ke ikan keli ( dah family aku pun gemar ikan keli (minus abah n mak tak makan..))...

modal nyer.. rm30 jer utk aku beli anak ikan. lps tu every week.. rm7 utk makan nya... dan setelah 3 bulan aku membela.. hasil nyer tu ku tuai!!... sakan makan ikan keli... dapat jugak la aku bagi kat neber.. adik bradik aku.. haya.. dan yg mana size kecik lagik.. aku campak balik dlm kolam.. tunggu next week bila Nad balik cuti dari asrama... aku tuai lagi...

setelah abes kut tuai nanti..akan ku taruk benih yg baru...

ikan keli2 aku besar2...puas makan.. masak lak goreng cili api... perghhh... enak hidangan!!

yg kompom nya. ikan keli aku bersih.tak berbau.. tak berlendir sangat... dan tang makan di jaga!!... tanpa was2 untuk di makan....
posted by Milia Amran @ 7:27 PM  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
My Counter
HTML Hit Counters
Website Hit Counter
About Me

Name: Milia Amran
Home: Klang, Selangor, Malaysia
About Me: I am what.. I am.. http://www.facebook.com/neamran
See my complete profile
Previous Post
Archives
Links
Powered by

BLOGGER

© My life....My way... My Style....ME!! .Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Car Pictures