My life....My way... My Style....ME!!

jurnal about my life.. my feelings... my style... my preferences... so what???

 
Advertisements

My Love...
Allah s.w.t, Parents, Families, Friends, Purple, Cooking, Cats, SomeWan
My Old Blog

Milia @ Friendster

My Music


MusicPlaylistRingtones
Music Playlist at MixPod.com

Pics
Geng Memasak
Say it all out

ShoutMix chat widget
Tempoyak In Making Season
Monday, June 15, 2009

dan ini la...hasil tempoyak nyer...


isi2 yg telah d kikis dr biji


yg d kuar kan dr kulitnyer



korang tgk la isi nyer....cantik kan!


antara doyan2 yang aku tengah nak kopek... tgk isi dia..kuning!!



ni bag doyan


ni kuah biasa dia


.
ni ler yong tau fu nyer...tp separuh dah masuk perut aku masa gmbr ni di amik



as most of u all tau...aku memang SUKA TEMPOYAK... tapi aku tak suka yg beli punyer.. sbb sll kena tipu... ada buat tempoyak campur pisang...giler nak cepat kaya...tak baik menipu orang macam tu ooo... so aku sll nyer buat tempoyak sendiri.. ala bukan susah pun.. nak buat atau tidak jer. so skrg ni kan doyan dah kembali bermusim.. dan aku.. bermula jugak.. pembikinan tempoyak..

ari ni aku p melaka bawak mak ... terjumpa lak orang jual doyan rm1 jer skilo. aku beli 20kg jer... nyesal tak beli byk2... ye la tengah murah kan tu... aku pun. mengopek...mengisih isi nyer dr bijik nyer. utk apo? ler...untuk buat tempoyak la!!!

ni br permulaannyer... n more to come! aku dah aim few tmpt utk beli doyan dgn kuantiti yg byk.dan harga yg murah...cuma kena cari time masa and kawan untuk p kesana.....

anyway..otw blk..benti kat RnR seremban for lunch..mkn yong tau fu sop!...sedappppppp.. i rekomen kat korang la....
posted by Milia Amran @ 12:24 AM  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
My Counter
HTML Hit Counters
Website Hit Counter
About Me

Name: Milia Amran
Home: Klang, Selangor, Malaysia
About Me: I am what.. I am.. http://www.facebook.com/neamran
See my complete profile
Previous Post
Archives
Links
Powered by

BLOGGER

© My life....My way... My Style....ME!! .Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Car Pictures